Groeikans voor onderwijs
 
carolien-marie.jpg

Carolien van Dijk

Na mijn studie heb ik 14 jaar gewerkt bij een onderwijsadviesbureau, waarbij ik mij richtte op het werken aan onderwijsvernieuwingen samen met basisschoolteams. De laatste jaren had ik intern leidinggevende functies en werkte ik als MT lid.

In 2014 kreeg ik een dochtertje Marie. Ik stond er destijds alleen voor, maar besloot desondanks mijn baan op te zeggen. Een sprong in het diepe, maar vanuit overtuiging! Ik koos voor de ruimte om schoolleiders en teams te ondersteunen bij het verbeteren van de onderwijskwaliteit op een manier waarin ik geloofde.
Ik wilde scholen helpen het zelf te kunnen als ik weer weg was, krachtig, vanuit hun eigen koers. Deze keuze betekende meer vrije tijd samen met mijn dochtertje, maar in het begin financiële onzekerheid. Een erg spannende stap, maar ik voelde dat het nodig was om uit mijn comfortzone te stappen, zodat ik verder kon komen en echt een bijdrage kon leveren aan het onderwijs.

 
 

"Ik wilde scholen helpen het zelf te kunnen als ik weer weg was, krachtig, vanuit hun eigen koers."

 
pexels-photo-289740.jpg
 

Al snel voerde ik opdrachten uit voor School aan Zet, waarbij ik scholen begeleidde richting een lerende organisatie. De PO Raad huurt mij binnen het project Goed worden, Goed blijven in om schoolanalyses te maken en scholen advies te geven over wat er beter kan en soms moet. Werk waarmee ik in weinig tijd met veel plezier schoolleiders en teams help om richting te geven aan de benodigde en gewenste verbeteringen.

De laatste jaren krijg ik steeds vaker vragen van schoolleiders die samen met hun team willen groeien en daarbij een scherpe en frisse sparringspartner missen. En van schoolleiders die worstelen met de waan van de dag en het vinden van de juiste invulling van hun leiderschap, passend bij de ontwikkeling van het team. Of van schoolleiders die daarbij ook nog eens de druk ervaren van te lage onderwijsresultaten.

 
 

"De laatste jaren krijg ik steeds vaker vragen van schoolleiders die samen met hun team willen groeien en daarbij een scherpe en frisse sparringspartner missen."

 
pexels-photo-265067.jpg
 

Hoe kunnen we effectief en met energie werken als team? Hoe krijg ik in de waan van de dag gedaan wat nodig is voor de school? Wat zijn nu de belangrijkste inhoudelijke ontwikkelingen om mee te starten? Wat kan ik zelf doen om nog beter leiding te geven aan onze school?

Dit zijn veelgehoorde vragen, waardoor ik besloot een programma te ontwikkelen om krachtig te werken aan sterke kwaliteitscultuur en voldoende opbrengsten.

Dit programma is voor schoolleiders die eerlijk naar zichzelf durven kijken, die samen als team willen ontwikkelen en die bereid zijn keuzes te maken en te doen wat nodig is. Ik word vrolijk als ik je nieuwe inzichten kan geven over jezelf als leidinggevende en als mens, in relatie tot de schoolontwikkeling, zodat de onderwijskwaliteit versterkt kan worden.

In het programma werken we aan een combinatie van (persoonlijke) leiderschapsvaardigheden, onderwijsinhoudelijke prioriteiten en de teamontwikkeling. Je leert op welke wijze je samen als team kunt groeien naar betere onderwijsresultaten en –kwaliteit.

 
 

"Ik word vrolijk als ik je nieuwe inzichten kan geven over jezelf als leidinggevende en als mens, in relatie tot de schoolontwikkeling, zodat de onderwijskwaliteit versterkt kan worden."

 
idee-advies.jpg
carolien-van-dijk.png

Wil je meer weten of wil je je aanmelden voor een gesprek?

Stuur me dan een mail of vul dit formulier in en dan hoor je snel van mij!

Carolien van Dijk